Banner

Banner

måndag 11 februari 2013

Trädgårdstankar

Jag har blivit med ytterligare en blogg. Några av er har redan full koll på det men inte alla.

Vår lokaltidning Nerikes Allehanda behövde en ny trädgårdsbloggare då deras gamla skulle gå i pension. Jag sökte. Inte bara för att jag har en trädgård som engagerar mig utan också för att ta tillfället i akt att nå ut till en bredare publik. Dessutom var det just mig de sökte. Kriterierna i platsannonsen stämde väl överens med beskrivningen av mig. Och jag fick faktiskt uppdraget.

Det sköna är att vi är tre trädgårdsnördar som är inblandade så vi delar på ansvaret att uppdatera. Dessutom har vi olika synsätt och smak så texterna kommer att variera. Det blir bra bredd.

Den här bloggen har handlat om trädgård ibland och kommer även att göra det i fortsättningen eftersom det ingår i min sysselsättning och är ett av mina främsta intressen. Trädgårdsarbete är definitivt en skapande verksamhet.

Igår tog jag in några grenar av kornell och band ihop en stjärna. En idé som jag har hittat i någon av alla snygga inredningsbloggar som jag spanar in då och då. Resterna satte jag i en vas. Det är så vacker röd bark på kornell.





Igår packade och brände jag dessutom en skröjugn. Jag har skrivit så lite om keramiken på sistone att man skulle kunna tro att jag har bytt jobb men så är inte fallet. Jobbet har pågått i huvudet och på datorn tills nu. Idag blir det verkstadsjobb och sedan ska jag in till stan och undervisa på Medborgarskolan. Mera lera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar