Banner

Banner

onsdag 20 februari 2013

Rakudrömmar och tidningsankor

Handlar mat och står i kön till kassan. Uttråkad, småsjuk och less plockar jag ner Handarbete & Pyssel från hyllan och börjar bläddra. (Naturligtvis har jag för avsikt att även köpa tidningen, något annat skulle aldrig falla mig in!) Vad ser man då?!

Visst vet jag att pysselgurun, stylisten och keramikervännen Frida brukar göra reportage i ovan nämnda tidning men den här gången var det något mera som kändes väldigt bekant!

I höstas rakubrände vi ihop, Frida och jag, här i Getingedalen och då gjorde hon bland annat tjusiga äggskålar. Så tjusiga att de fick vara med på bild i Handarbete & Pyssel.

Inte nog med att jag blev stolt, jag hade ju faktiskt gjort glasyren till till dessa snyggingar, jag blev rakusugen också. Tur att jag har långt framskridna planer på nya rakuformer till sommarens utställningar. I vår ska det brännas!




En annan har ju istället blivit sidan-två-flicka i Nerikes Allehanda. Inte lika flashigt men rätt kul. Och mycket hellre sidan-två-flicka i NA än sidan-tre-flicka i The Sun...



2 kommentarer: