Banner

Banner

måndag 18 februari 2013

Betar av beställningslistan

Innan det drar ihop sig på allvar med Tysslingedagen och sedan utställningarna så håller jag kurser och tillverkar beställningar. Därför blir det inget serieproducerande utan skapande av det spretigare slaget.

Fast det är också roligt. Väldigt varierande och skoj att göra något som någon verkligen har önskat. Och beställt av just mig.

Egentligen vill jag så frön men när det fortfarande ligger 40 cm snö utanför dörren så tar det emot. Det känns som om våren är väldigt avlägsen och det är den också. Särskilt i Getingedalen. Det dröjer flera månader innan vi kan börja använda växthuset och då har tomater och chiliplantor hunnit växa sig väldigt långa och rangliga i det svaga inomhusljuset. Nej, det får vänta lite till. Om jag kan hålla mig.

Ett skulpterat och oglaserat hjärta - check!

Drejade skålar med vågig kant - check!

Sätter gula ärter till ärtskott i väntan på mindre vinter.

Växthus i vinterskrud


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar