Banner

Banner

tisdag 19 mars 2013

Action igen

Ohälsan drabbade Getingedalen. Flera sorters. Därav blogguppehållet.

Jag har endast lyckats uppbåda tillräckligt med energi för att hålla mina kurser, både i egen verkstad och på Medborgarskolan.


Fina skapelser av flitiga kursdeltagare


Sen kom kraften tillbaka. Denna vecka har än så länge dominerats av möten. Det är dags att börja styra upp saker.

Första mötet hölls med hantverkarkollegan Heidi. Vi ska ha utställning i turisttäta Wadköping i juli och hittills har allt varit ett enda tankeexperiment. Igår hamnade Av ord är du kommen på papper och därmed är projektet igång. Nu ska det inte bara skapas konst och hantverk utan även författas texter, marknadsföras och beställas trycksaker.

Idag har jag suttit i möte med några driftiga kvinnor i hembygden. Vi ska försöka knåpa ihop ett evenemang och visa upp vår del av Kilsbergen. Det lär vara entreprenörtätt just här, Länsstyrelsen har kallat kilsbygden för Lilla Gnosjö, så varför inte visa upp dessa krafter och naturen vi lever i?

Helt plötsligt blev jag med ytterligare en bäbis. Just nu känns det bara roligt. Fråga mig om ett par månader så får vi se om jag ger samma svar.

Och vintern är fortfarande ett faktum. I allra högsta grad. Trots vårdagjämning.

Väntar otåligt på att få rulla

Vita pärlhyacinter blommar inomhus

Vårens renoveringsprojekt bygger på valborgshögen

Och detta blocketfynd ska fixas till och installeras i köket...
(Alla delar är inte med på bilden.)

4 kommentarer:

  1. Det är många som har drabbats av ohälsa i vinter. Hoppas att du är bättre nu! Ni ser ut att ha gott om snö där uppe i Kilsbergen...

    Det låter kul att Kilsbygden kallas för Lilla Gnosjö! Det hade jag inte hört förut. Roligt om det händer lite åt den här kanten också, och inte bara Tysslinge och Västernärke (Kilsbergskanten).

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu mår vi bättre. Ja det har varit väldigt sjukt i vinter. Många olika baciller som har snurrat runt och sjukdomarna har avlöst varandra. Det blir spännande att se åt vilket håll vi kan utveckla vår idé. Jag lär återkomma om det!

      Radera
  2. Håller med...det blir spännande att se!
    Ja fy bubblan för bacillerna som härjat, lite vårvärme är det som behövs nu.
    Lycka till med allt!
    Ps...mycket spännande saker kursdeltagarna gjort. Är lite sugen att prova själv nån gång hos dig.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är såååå välkommen Kicki! Tack för lyckönskningarna, det känns skönt att få dem av dig.

      Radera