Banner

Banner

måndag 21 januari 2013

Slow Art

Nu struntar jag i kronologin, börjar bakifrån och skriver om utställningen Slow Art på Nationalmuseum i Stockholm. SE DEN!

Den plockas ner den 3 februari så det är lite halvbrådis.

Konsthantverk draget till sin spets. Tålamodskrävande skapande för dem som är stadiga på handen och nervstarka. Slutresultatet är fantastiskt.

Det började med Eva Hild. Inte utställningen men mitt intresse för den. Eva Hild är en av mina favoritkeramiker och när jag såg att hon var en del av Slow Art så visste jag att jag ville se den. I efterhand vill jag nog påstå att övriga verk höll minst lika imponerande klass som Evas.

Ni har fattat budskapet va? Go to Stockholm!

Åhhh Eva...


Margit Brundins keramikhare har päls... kan man tro...


Gunilla Lagerhem-Ullberg torkar och pressar blad
och sätter samman dem till en tvådimensionell natur


Lapp på lapp... 

Symaskinsbroderi av Malin Lager


Evas och jag...





2 kommentarer: