Banner

Banner

fredag 18 januari 2013

Formex imorgon

I helgen är det Formex. Bra mässa i Stockholm. Mycket inspirerande och nyttig. Och stor. Jag har aldrig, ALDRIG, orkat runt hela mässan när jag har varit där. Den här gången ska jag börja i C-hallen eftersom jag brukar göra tvärtom och så är jag helt slut, full och mätt på intryck, så stackars C-hallen får inte den uppmärksamhet den förtjänar. C-hallen är ju liksom trädgårdshallen.

Det sköna med Formex är att man inte får handla. Man kan liksom släppa shoppingtanken och glömma plånboken hemma. Man får dock beställa. Ibland måste man beställa för minst 5000 men ibland är summan fri. En del grossister kan inte leverera mindre kvantiteter än tio men hos andra är det okej om man beställer en.

Sist korsade vi Bargis monter och gick rakt över MATTAN. Den som vi aldrig har saknat men som vi ändå blev blixtförälskade i, båda två. Och bara det faktum att vi blir så förtjusta båda två är unikt och då måste man slå till. Dessutom dräller det inte av mattor hemma hos oss så det fanns flera tomma golv att lägga den på. Men det föll sig allra naturligast att placera den i matrummet. Där skadar det inte med färg.

För mattan är ett stycke återvinning. Gamla slitna mattor är sällan slitna all over så där har man varit framme och klippt ut det som fortfarande är gångbart, färgat och sytt ihop med andra mattbitar. Häpp så har man ett stycke Patchwork! Galet snyggt lapptäcke.




I år har vi andra glasögon på oss. Vi vill köpa stapelbara pallar till matrummet, spana in schyssta lösningar till vår annalkande sovrums- och arbetsrumsrenovering och kanske unna oss något skönt till det nya trädäcket som vi nästan aldrig hann använda förra sommaren. Och inköpspriser är sjuuuuukt mycket lägre än butikspriser, jag vänjer mig aldrig, så man har råd att unna sig lite mer än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar