Banner

Banner

torsdag 17 januari 2013

Genom mina fönster


Utsikten från ett av mina verkstadsfönster är skymd av sex späda pelargoner. Några av sticklingarna som blev kvar efter förra årets försäljningar står och väntar på bättre tider med större kruka, mer ljus och värmande sol. Vatten verkar ju inte vara lika viktigt när det kommer till denna mormorsblomma. Varför blev jag plötsligt intresserad av pelargoner när jag flyttade ut på landet? Eller är det en åldersfråga?

Ivrigt påhejande är träfiguren. Idag med posen öppna famnen.



Från ett annat verkstadsfönster ser jag konsekvensen av all snö som föll i december. Under tödagarna gled denna av taket på car porten och knuffade omkull en hög med lastpallar men inte inte helt och hållet. Så här har det stått nu i ett par veckor. Fastfruset i fallet.



Från vardagsrummet har vi god uppsikt över fågelmaten och alla besök som denna lockar till sig. En av våra mäktigare gäster är hackspetten. När denna är på plats så vågar inga småfåglar komma nära. Och vi blir smått paralyserade. Jag förstår ornitologer. Fast inte det där med de tidiga morgnarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar