Banner

Banner

söndag 13 januari 2013

Årets första kurs

Igår hölls årets första kurs i Getingedalen. Mycket trevligt. Vi pratade lika mycket som vi skapade. Blev nästan överansträngd i halsen. Det blir väl så när man aldrig har träffats förut och det visar sig att man har mycket gemensamt.

Den här gången var det privatkurs. Det betyder att deltagaren har fritt spelrum och kan göra nästan vad den vill. Det blir heller ingen konkurrens om verktyg, ytor, formar eller min handledning. Lyxigt.









Jag har dock plats för fem kursare men sen är det fullt. Är vi fler så snubblar vi på varandra och man får vänta på sin tur lite för ofta. Inget bra.

Tjejer. Det är i stort sett bara tjejer här. Både som kursdeltagare och kunder. Visst händer det att det kommer en kille men de är lätträknade. Märkligt fenomen.

I februari startar även min kurs på Medborgarskolan och sen kör vi ända in i slutet av april. En gång i veckan. Jag tror att majoriteten av deltagarna på den kursen är återfallshantverkare från höstens upplaga. Kul för mig att de vill gå just min kurs igen.

Men sen är det i princip fullbokat. Jag har täckt upp varenda ledig sekund hela våren. Det gör mig glad men samtidigt en aning frustrerad eftersom jag måste säga nej till ganska många. Det är liksom fullt. Det finns dock ett par spridda luckor i kalendern som jag erbjuder dem som hör av sig. Och några helger behöver jag faktiskt till annat. Jag har blivit mycket bättre på att planera in fritid i kalendern.

I juni ska jag ha semester, i juli är det utställning och i augusti jobbar jag till populära Konst & Kaffe som fyller 10 år i år. Sen ska jag ha nya kurser men till dessa kan man inte anmäla sig förrän i juli.

Det känns halvrubbat att ha planer ända in i augusti men samtidigt tryggt.


Foto: Sanna Rhegallé (Företagsmagazinet)

1 kommentar: