Banner

Banner

måndag 10 december 2012

Vinterpaus

Den sista julmarknaden är överstökad och nu tänker jag inte röra någon form av lera förrän den 12 januari. Då drar vinterns första kurs igång. Jo jag kanske kommer att städa lite i verksta'n. Rensa och röja. Nytt år, ny ordning.

Bäst i lördags, på KFUMs julmarknad, var inte bara försäljningen utan också nytillskottet iZettle. En kortläsare som jag kopplar till min iPhone och vips så kan kunderna betala med kort. Mycket smidigt. Försäljningen borde öka tack vare detta.



En annan nyhet, som vi faktiskt har haft ett tag, är WiFi i gäststugan. Nu ska jag bara se till att skriva det i texten på hemsidan. Så då vet ni det, alla ni som har tänkt att gå kurs med övernattning; gratis uppkoppling erbjuds! Övriga faciliteter är fortfarande ganska spartanska med utedass och vatten i dunk men sånt funkar under sommarhalvåret. För det är bara då vi hyr ut rummet.

Resten av året kan man bo billigt i Blankhult, på gångavstånd.

Något större julfirande satsar jag inte på i år. Heller. Tycker mest att det är skönt att vara ledig. Och njuta av den fantastiska vintern. För i år kom den!



GOD JUL!




1 kommentar: