Banner

Banner

lördag 9 juni 2012

Vernissage

Då var det igång! Ser du löven för alla träd är invigd av kulturministern och flera tusen andra människor. Det var för trångt för att njuta och hålla sin egen takt men jag kunde se att det var väldigt mycket fint och jag hann konstatera att jag måste tillbaka och göra Liljevalchs i min egen takt.

Min sambo missar inte chansen att prata med en politiker


Mitt löv hade kanske inte fått den bästa placeringen och de turkos-kopparskimrande kakelplattorna fick inte det ljus de behövde för att komma till sin rätt men jag var med. Och mitt löv kan komma att göra skillnad om någon budar på det. Alla pengar går till Vi-skogen i Afrika.



Löven hade hängts på stammar och dessa stod så tätt att man faktiskt fick lite skogskänsla när man gick där. Och när 2000 konstnärer har gjort sitt yttersta, iallafall de flesta, för att skapa ett attraktivt och iögonfallande löv så blir det väldigt häftigt när alla dessa kommer tillsammans.





Det var svårt att plocka ut en favorit. I så fall skulle jag behöva dela in löven i olika klasser. Vackrast, fiffigast, skickligast och roligast.

Ett rakubränt favoritlöv


Förutom lövskogen så fanns det dessutom en diger och högklassig hemslöjdsutställning att ta del av. Inte de vanliga mossiga museala föremålen utan hemslöjd i modern tappning, uppgraderad till nutida förhållanden.




Som sagt, jag måste tillbaka.

Djurgården och Stockholm bjöd på vackert nationaldagsväder och vi passade på att äta på uteservering, gå på konsert med favoritbandet bob hund och se Ai Weiwei en gång till innan utställningen på Magasin 3 avslutades.

Konst på café


Nattmat efter konsert


Ai Weiwei


Bedövande och underbar doft i Getingedalen just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar