Banner

Banner

måndag 11 juni 2012

Så där ja!

Då har jag just vinkat av styrelsen i Adolfsbergs trädgårdsförening. De gjorde en utflykt till Getingedalen eftersom någon förmodligen hade skvallrat om allt tjusigt som går att hitta här. De valde en osedvanligt regnig kväll för en rundvandring i trädgården men med gummistövlar och paraply kan även en regntung trädgård vara fin.

Fast jag tror nog att de var mer impade av keramiken. Det syntes på dagskassan. Fina trädgårdar har de förmodligen själva.

Tack vare detta fina besök så fick vi anledning att städa i växthuset, plantera om några stackars pelargoner, såga av alla döda syréngrenar och klippa gräs. Det är bra att ha gäster ibland.

Vi pratade om Tusen Trädgårdar, det öppna trädgårdsevenemanget som jag ska vara med på 11-12 augusti. Ingen av dem skulle öppna sin trädgård utan de skulle passa på att åka runt och se andras. Och det är ju nackdelen med att vara med på allt. Det blir ju mest en massa navelskådande.

Hur som helst, på onsdag, i programmet Trädgårdsonsdag i SVT så kommer Gunnel Carlsson (för alla trädgårdsentusiaster är det inget snack om vem Gunnel Carlsson är) att berätta mera om Tusen Trädgårdar så då ska jag titta!

Gunnel Carlsson


Igår hamnade jag framför ett annat program som jag förmodligen kommer att följa; Work of Art. Visserligen var det en dokusåpa, en tvivelaktig programform, men på svt play kan man snabbspola och bara titta på de kreativa avsnitten. Del ett var riktigt inspirerande!

Idag har jag dessutom gjort syrénsaft! Nu ska blandningen stå i fem dagar så jag vet ingenting om slutresultatet men om det smakar lika gott som det luktar så blir det en fullträff. Jag lovar att återkomma med besked men den lär funka bra att blanda i sommardrinken...





Som om inte det vore nog. I morse var jag hos Annika på Blå Bergens Lilla Spa och levererade keramik och betong. Hon har inte bara ett Spa, hon har även en gårdsbutik och egentligen skulle jag bara visa upp hur det kan se ut när jag har skapat men hon behöll hela lådan. Schysst!

För övrigt är det kurs-kurs-kurstider i Getingedalen. Den 16 juni betar jag av det sista gänget på ett tag och sen är det min tur att utbilda mig. Hos Steven Jones i Värmland men det berättar jag mer om en annan gång!

Nu ska jag faktiskt titta på fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar