Banner

Banner

lördag 28 april 2012

Lyckad show

Pecha Kucha blev en succé! Det var publikrekord och jag var tokbra. Inte ett enda misstag och körde helt utan manus. Det är kanske föreläsare jag ska bli när jag blir stor?

Därmed avslöjades också mitt löv, bidraget till Ser du löven för alla träd. Utställningen som går att beskåda på Liljevalchs konsthall i sommar. Den 6 juni är det vernissage och då är jag där. Sen kan man se löven ända fram till den 2 september. Om du budar på ett löv så går pengarna till välgörenhet.

Löv i vintersol

Närbild av baksidan

Nöjd!


I veckan som gick övade jag förstås på min presentation men brände också en hel del saker. Ur ugnen kom soppskålar till Paddal och muggar med Gizmos gröna. Glasyren som jag inte står för.

Det händer att min sambo följer med mig till Strängnäs eller Gävle och köper lera. Då händer det också att han hittar nån tjusig glasyr som han vill köpa. Själv är jag ganska restriktiv med köpeglasyrer. Dels är det dyrare, dels vill jag göra mina egna glasyrer då även detta är en konst som jag sätter värde på.

Hur som helst, tillsammans med 500 kg lera följde även en påse glasyr, Gizmos gröna, och gillar man den så kan man få den men det är inget jag har i butikshyllorna.

I väntan på leverans till Paddal

Gizmos gröna



Nåväl, i helgen har jag en privatelev som sliter timme ut och timme in vid drejskivan. Tjejen har talang och en del fysiska fördelar. Bra förutsättningar.

Dessutom pimplar jag Cava ur sprillans nya champagneglas. Fast inte samtidigt som jag har kurs. Vi ville ha de högsta glasen vi kunde hitta men vi nöjde oss med de näst högsta eftersom de högsta kändes billiga. De näst högsta var paradoxalt nog billigare än de högsta.

Två nya champagneglas och en Cava som inte skäms för sig

Bubbles...

På fredag är det invigningsfest i Blankhult, friluftsgården alldeles här intill. Blankhult drivs av Blå Bergens Lilla Spa, en av mina samarbetspartners, så jag har naturligtvis öppet 15-18 på fredag, 4 maj.

Tussilagomättat dike på väg hem till mig... och till Blankhult

Vikarierande sol

Ett annat dike

Jag är löjligt torsk på blommor

1 kommentar:

  1. Lövet är grovsnyggt! Bra jäkla jobbat. Och jag tycker nog det gröna är skönt. Du gillar inte? Snygg svart backdrop. I like it. Det är dramatik i dom soppskålarna. Pratade med mamma och pappa och hörde mer om pecha kucha. Var det nån som bandade? De sa det där om reklam men det är ju skitsvårt att dra nån gräns liksom. Bara man öppnar munnen gör man ju reklam för nåt så det fastnade säkert i en massa skallar att de måste kolla upp det här med Getingedalens krukis.

    Snyggt snyggt snyggt!

    Kram

    SvaraRadera