Banner

Banner

måndag 23 april 2012

Läget i dalen

Måndag i Getingedalen. Väntar på att ugnen ska svalna så att jag kan fylla på med nästa laddning. Det är en blandning av kursarbeten, beställningar och prover som åker in och ut ur ugnen dessa dagar.

Lite bokföring och datajobb på förmiddagen, förberedelse inför eftermiddagens kurs genom att förkavla lera på mitt superba kavelbord och sen kör vi!



Helgens ugn innehöll bland annat följande:


Den gamla Jennie-muggen har återuppstått i ny skepnad. En stram tebalja. Riktigt skön faktiskt. 



Lite beställda skyltar. Fast den översta stannar här.


Och i natt har älgpojkarna busat ordentligt. Så här såg det ut när jag kom ut i köket i morse...



Tisdag och onsdag ska jag fila på mitt Pecha Kucha-framträdande. Ni kommer väl?

2 kommentarer:

  1. Toppen. gillar dina muggar som vanligt. Drack ur den nya i morse. Den är lägre än den gamla men lika god att dricka ur ändå.
    Kommer absolut på torsdag. får med mig flera.

    SvaraRadera
  2. Tack - det gläder mig! Fast den senaste du köpte var väl ändå lite för lite mugg och lite väl mycket skål...? Vi ses på torsdag! Kul att du drar med fler. De kommer INTE att ångra sig!

    SvaraRadera