Banner

Banner

fredag 20 april 2012

Älgpark

Vi har en älgpark i Getingedalen. Dessa ståtliga herrar kommer att matchas med mina pottor, pryda sin plats och säljas i butiken framöver. Det är dock inte jag som har tillverkat dem utan Jönne på Inkkutamma. En klurig kille som kan leva på sin djurproduktion.



Den här exklusiva rackaren i gjutjärn behåller vi nog för oss själva.



Idag har jag varit på besök hos Maria i butik Unik. Hon säljer en del av mina saker. Det var dags att uppdatera hyllorna med fräscha prylar och så fick jag med mig ett coolt konstverk hem. På prov. Jag har sneglat på det i ett år nu och jag hoppas att det går prickfritt genom censuren och får stanna i Getingedalen. Om så är fallet kommer ett foto.

Unik är det ultimata alternativet då man behöver en annorlunda present. Där hittar man absolut inget av det vanliga eller massproducerade.

Imorgon deltar jag på Qinnovativt men fick just veta att annonsen i dagspressen kommer att utebli. Annonsen som var ett av kriterierna för att jag anmälde mig. Jag vet hur viktigt det är att finnas med i tidningen för att folk ska hitta dit. Surt. Visserligen ett digert misstag av den ursäktande arrangören och all heder åt dem som har drivit detta med idella krafter men fasen... det känns nästan bortkastat. Hoppas jag har fel.



5 kommentarer:

  1. Ska bli kul att träffa dig och se dina alster i dag. Hoppas det kommer lite folk ändå trots utebliven annons :(
    Unik är en kul butik. Jag har mina flugringar hos henne. Maria är dessutom en kul tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var trevligt att göra nya bekantskaper och se dina grejer. Testar tvålar och kollar regler... På återseende Renathe!

      Radera
  2. Ahhh irriterande.. Spännande med konstverket och ännu mer spännande med RAAAKKUUU snart, kram Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes... Konstverket gick hem i stugan och nu förhandlas det om placering. Och snart blir det pyromandag! Ser fram emot det! Jag har två lyckade glasyrer, vit och turkos/koppar. Det behövs fler...

      Radera
  3. Raku den 14 låter jättebra.Jag är gärna med :) Måste få till lite att bränna bara. Är det ved eller gasol? O hur är det med glasyr? Ska man ha med sig själv? Det var länge sen jag brände raku, får försöka fräscha upp mig lite. Vi får höras lite innan. Ha en härlig helg! Kram lena

    SvaraRadera