Banner

Banner

tisdag 21 februari 2012

Stororder

Jag fick en förfrågan från ett stort företag. Kan du göra muggar åt oss? Typ 170 stycken?

Jag har aldrig seriedrejat så stora kvantiteter förut. Fast dreja kan jag så det kändes lite ballt att tacka ja. Jag vill prova allt, även om jag kunde räkna ut att det inte skulle vara lika roligt efter 80 muggar. Inte ens efter 50 muggar. Men en bra erfarenhet och fina pengar. Och ytterligare 170 personer kommer sedan att dricka ur en mugg från Getingedalen.

Knåpade ihop nåt som liknar en offert och den godkändes. Bara att sätta igång! Eftersom jag har ytterligare ett jobb, ett tryggt litet lönearbete på deltid, så blev det till att ta ledigt. Nu finns det inte tid för två jobb. Och att tacka nej till en stororder känns inte aktuellt. Nu gäller det att ta vara på alla chanser inför framtiden.

Så här sitter jag. Med fnastorra händer och ömmande rygg. Tur att det finns spikmattor. Och solen lyser så fint utanför fönstret men jag sitter böjd över drejskivan och trivs, trots 170 repetitioner.



4 kommentarer:

  1. Ibland hinner man tänka mycket och ostört under 170 repetitioner. Det kan jag tycka är underbart.
    Hälsningar Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är rena själavården! Riktigt meditativt! Men man får inte glömma bort att stretcha...

      Radera
  2. Nyfiken på det färdiga resultatet. Lägg gärna ut bild. Också nyfiken på vilket företag som väljer att lägga pengar på kvalitet och form. Det ska de verkligen ha en eloge för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kommer det bilder så småningom! Ja visst är det kul med företag som väljer med omsorg... :-)

      Radera