Banner

Banner

måndag 30 juni 2014

Sommarbutiken i Wadköping

Ett av sommarens många projekt är Sommarbutiken i Wadköping. Där har jag gått ihop med ett gäng skickliga hantverkare, konstnärer och designers och ställt i ordning en härlig butik. Vi hyr Dockteaterhuset hela sommaren, ända till den 10 augusti är det öppet klockan 11-17.

Det betyder att min egen butik ekar tomt. Det enda som händer där är drejning av beställningar och påfyllning till Sommarbutiken samt en och annan sommarkurs. Idag drog jag igång med en serie sommarkurser och det var hemskt roligt!

Senare i sommar ska jag själv på kurs. Man blir aldrig fullärd och jag vill gärna utveckla mina kunskaper. Temat för årets fortbildning är raku. Det går att experimentera in i det oändliga... Alltså, åter en vecka hos Steven i Värmland!

Detta blir en perfekt kick off inför den samlingsutställning på Bergööska huset i Hallsberg som jag ska delta i till hösten. Titeln är Svart/Vitt så mitt bidrag blir självklart rakubränt.

Men först: Sommarbutiken!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar