Banner

Banner

söndag 2 mars 2014

Mars

Vårmånaden mars första dag bjöd på nysnö. By the book. Det ska väl till några bakslag innan det blir vår på riktigt. Det hålls kurser i Getingedalen. Varje helg. Däremellan skapar jag nya grejer. Vill förnya mig. Nya glasyrer också. En del blir bra direkt, en del kräver lite laborerande. Nästa vecka ska jag till Gävle och Lermakeriet och då ska jag passa på att få lite vägledning.





Imorgon, den 2 mars, ska det rakubrännas! Vi kör på eftermiddagen, låter vasaloppsåkarna gå i mål först. Om du är nyfiken så är det säkrast att hälsa på mellan klockan 14-16. Då kan jag garantera att vi är i gång för fullt.

Det är inte bara glasyrer och former som är nya. Hemsidan har också fått sig en rejäl uppdatering. Helt ny lay out faktiskt. 

Mina regelbundna öppna onsdagar rullar på. Mellan 15-19 är verkstad och butik öppet i Getingedalen. Dessvärre inte nu på onsdag, den 5 mars, för jag ska resa bort. 

Shopping på Landet jobbar på med marknadsföringen. Vi är taggade som tusan och hoppas på många besökare förstås!


Jag fick en inbjudan till en samlingsutställning på Bergööska Huset i Hallsberg på temat svartvitt. Tänkte direkt raku och skickade en intresseanmälan. Visserligen sa jag att 2014 skulle få vara utställningsfritt men det här erbjudandet var alltför frestande att motstå. Och det är bara tre objekt.

Tysslingedagen börjar också göra sig påmind i form av foton som ska skickas till bildspel, anmälningsavgifter och loggor. Det brukar vara en riktigt bra dag.

Fullt upp som ni märker!




1 kommentar:

  1. Jättefina saker som du gör! Jag har en sån där fin rakubränd ask med lock som jag köpte hos Linnéa. :-) Måste försöka komma och hälsa på i Getingedalen någon gång. Tysslingedagen brukar jag åka runt litegrann...

    Vårhälsningar (med snöfall även här på slätten just nu)
    Elisabet

    SvaraRadera