Banner

Banner

måndag 3 februari 2014

Shopping på Landet

Vi börjar bli många och det gläder mig. Tillsammans blir vi starka och ingen är den andra lik så vi täcker nog upp ett ganska brett spektra av produkter, tjänster och behov.

Jag talar om gårdsbutiker och hantverkare i Närkes Kil med omnejd. Inte nog med mängd och mångfald, vi har ungefär samma öppettider allihop. Onsdagkvällar till exempel. Då kan man förlägga shoppingrundan i vårt område. På lördagar kan man göra om samma sak i dagsljus.

Jag tyckte att det var på sin plats för lite samarbete. Var och en lockar sina specifika kunder och dessa kanske inte har en aning om de övriga. Därför tänkte jag att vi går ut offensivt med gemensam marknadsföring som kanske kan locka shopparna att välja landet istället för det stora köpcentrat.


Vi är Shopping på Landet:

(Klicka på länkarna så kommer du till respektive hemsida)




Vi valde tre strategiska datum då våren är som vackrast och plånboken som fullast då vi går all in och kör Shopping på Landet.

Shopping på landet har förstås en hemsida som du hittar här. Och en facebooksida känns också nödvändig i dessa tider så det har vi naturligtvis också skaffat. Gå gärna in och 'gilla' oss!

Shopping på Landet hittar du gårdsbutiker med fin inredning och vackert hantverk, ett härligt lantcafé med hembakt, keramik, silversmide, spaprodukter och massor av andra sköna grejer. Extra roligt är att alla verksamheter drivs av kvinnor.

Här hittar du oss:



I Shopping på Landet ingår fem butiker men om man vill vidga området och göra en större shoppingrunda så kan man även besöka Min Skattkammare i Lockenkil, Min Lilla Butik i Garphyttan, Tant Grön i Vintrosa, Lilla Åboden i Järle, Kvarnboden i Axbergshammar och Smultrongården i Norra Dylta.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar