Banner

Banner

söndag 27 januari 2013

Iskulor

Helgens vinterpyssel gjordes av ballonger, vatten, karamellfärg och minusgrader. Först hällde vi karamellfärg i ballongen. Vi tog ungefär en tesked men insåg efteråt att halva flaskan hade blivit snyggare. Smaksak så klart.

Därefter träddes ballongen på vattenkranen och fylldes. Det är bra att vara två som kan hjälpas åt. Knyt, skaka och lägg ut dem i snön ett par dygn!

Det här gjorde jag inte för sista gången!






Nästa gång ska jag, förutom att rätta till de ovan nämna misstagen, skaka ballongerna bättre och kanske blanda lite karamellfärger och få nya kulörer. Men om man häller i flera färger och låter bli att skaka kanske det blir melerat och tjusigt? Dessutom kan jag avslöja att jag blev duschblöt de två första försöken eftersom ballonger har en tendens att hämnas.

När det mörknade ställde vi marschaller mellan kulorna och det blev sketasnyggt. Kanske ska försöka fota det nån kväll innan det blir plusgrader?

4 kommentarer:

  1. Jätteläckra!
    Men du har väl räddat de stackarna från Gumman Tö, eller håller hon inte till uppe på era höjder? ;o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tyvärr har hon besökt även oss. Vi får se hur mycket kulorna pallar. Detta är vad jag kallar konstnärligt samarbete. Jag gör kulor och vädret skulpterar. I värsta/bästa fall får vi göra nya till helgen och då ska jag leka mer med karamellfärgen!

      Radera
  2. Så roligt att du tassade in och lämnade en hälsning! Du är välkommen flera gånger! Bloggen kom till i samband med en vidareutbildning på jobbet i sociala medier för 3 år sedan, och sedan har det rullat på...

    Man måste ju ha koll på vad som händer i trakten... ;-) Jag hittade din blogg strax innan Tysslingedagen förra året, och vi träffades i Nytorps bygdegård när jag tittade in där tillsammans med min syster som är kollega med dig på skolan i Närkes Kil. Jag har tänkt att åka upp till dig någon gång, men än har det inte blivit av. Kul att du har börjat skriva lite oftare på bloggen, och om det vardagliga hemma också.

    Otur att det blev mildväder när du har gjort så fina ballongkulor! Men kylan skulle visst komma tillbaka till helgen igen.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Hade du ljus i kulorna ocksa eller var det bara prydnad? Valdigt snygga!

    SvaraRadera