Banner

Banner

måndag 27 augusti 2012

Lite ledigt

Jag är såååå nöjd efter helgens utställning. Och kulturrunda i glanshammarsbygden var det också. Mycket på en gång. Gamla trogna Konst & Kaffe-besökare blandades med nytillkomna kulturrundare. Skoj skoj. Musikunderhållning. Jättefin gård. Café. Akvareller och tuschmålningar. Högklassigt hantverk. Lokala grönsaker. Full fart!

Nästa år firar Konst & Kaffe 10 år. Jag har inte varit med fullt så länge men tillräckligt för att känna mig som en i gänget. Claes och Maria, som upplåter och nästan bygger om sitt sommarhus inför detta varje år, ska ha en stor eloge.




Idag har jag inte varit i verksta'n över huvud taget. Passade på att göra annat. Sånt som har blivit lidande och liggande. En liten turné i stan med inköp av podier till utställningen i november. På Formex såg jag en utmärkt lösning på detta ack så viktiga inslag i utställningssammanhang och bestämde mig för att göra likadant. Hoppas att det funkar i lokalen, Hantverkarboden.



Svängde förbi Stålshoppen och köpte tunna rundstål att montera trädgårdskonst på. Rosor till exempel. Armeringsjärn kan bli för grovt ibland och trä håller inte i längden. Började med nio meter och det kostade verkligen ingenting. Bra att veta! Det kan bli fler rundstålskonstruktioner om det ska vara på det viset!

Nu väntar en kursfylld septembermånad, iallafall den första hälften, och sen ska jag prova Väse bymarknad. Dels för att min hantverkarkollega Heidi har anknytning dit, dels för att marknaden hålls i anslutning till den gamla Vattenfabriken.

Vattenfabriken har återuppstått i ny skepnad med trevliga butiker. Här säljs hantverk, inredning och rättvisemärkta produkter och det är ett sammanhang jag gärna sällar mig till. Intressant.

I övrigt snurrar tankarna mest kring utställningen och det som jag hoppas kan komma efter. Det kommer inte att bli bruksgods av det slaget jag säljer i butiker och på marknader. Nej, nu har jag något helt annat i kikar'n. Här kan man läsa om utställningen.

En del kommer att vara rakubränt. Därför planerar jag en rakuhelg den 27-28 oktober. För keramikervänner bjuder jag således in till gemensam bränning. Föranmälan krävs. Till alla nyfikna säger jag välkommen att titta. Detaljer och tider kommer.



Nu ska jag leta efter billigt flyg och charmigt hotell i Prag. Det är dags för oss att resa iväg och byta miljö. Och tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar