Banner

Banner

måndag 13 augusti 2012

En succé efter en annan

Jag är trött idag. Tusen trädgårdar visade sig bli en fullständig succé. Klockan 10 stod jag redo att ta emot gäster. Mamma kokade kaffe, Sofis tavlor var uppställda och Anna hade lagt ut sina smycken. Vad hade vi att vänta oss?

Femton minuter senare kom de första gästerna och sen tog det aldrig slut. Inte finvädret heller. Hur kan man ha sån tur? Trädgården visades, verkstad, butik och utställning gicks noga igenom och potatis, morötter och plantor bytte ägare. Cafépersonalen fyllde ideligen på med nya kakor och den nybyggda altanen kom väl till pass.

Det var ett perfekt tillfälle att visa upp Getingedalen; naturen, krukorna och möjligheterna. Jag är så tacksam och nöjd.





























Nu väntar två veckors producerande inför nästa stora evenemang; Konst & Kaffe. Fyra år i rad har jag åkt därifrån och varit brutalt nöjd så det kan inte bli misslyckat.

Dessutom ingår Konst & Kaffe som en station i en nyskapad konstrunda: Kulturglädje i Glanshammarsbygd. Det betyder förmodligen ännu fler besökare. Här kan man läsa mer om varje station. Jag tycker att det ser ut att hålla hög klass på pappret. Vore jag inte utställare skulle jag definitivt besöka flera av dem.

Konst & Kaffe är en utställning där du kan se olika slags måleri, smycken, textil, keramik och annat hantverk. Ett tiotal konstnärer samlas i ett vackert torp i Södra Åsta utanför Glanshammar och visar upp sin produktion. I det charmiga lantköket serveras kaffe med hembakt som sedan avnjuts i den underbara trädgården.

I granngården hittar du Åsta gårdsmuseum, en oslagbar vin-/matkällare och utanför brukar det säljas lokalt odlade grönsaker. Som om inte det vore nog. Levande musik kan höras både lördag och söndag.

Det brukar vara otroligt mycket folk men det får plats för ännu fler.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar