Banner

Banner

söndag 17 juni 2012

Nya former och syrénsaft

På tisdag är det företagsevent med LRF och jag ska lära dem att gjuta betong. Sen blir det inga kurser på lääääänge. Men uj vad mycket fint det har tillverkats i Getingedalen under våren av alla kursare!




Syrénsaften är silad, avsmakad och infryst. Den smakade riktigt bra så det var inte sista gången jag gjorde sådan. Dessvärre måste jag vänta ett helt år innan jag kan koka någon ny.



Vecka 28 och 31 kommer jag att ha öppet i butik och verkstad. Kanske hålla lite kurs. Övrig tid kommer jag att ha öppet någon strödag då och då. Med kort varsel annonserar jag i sa fall dessa tider. Annars blir det mest tillverkning inför Konst och Kaffe (25-26/8) och förberedelser till Tusen Trädgårdar (11-12/8). Dessutom ska jag bo hos Steven Jones en vecka och fortbilda mig.


Afrikanska fat?
50-talsfat?
Tapasfat?


Utanför butiken

Utanför butiken. Hjärtan av Kristin Jacobson.

Konst & Kaffe är ett av besöksmålen i detta arrangemang.


1 kommentar:

  1. Så mycket fint du skapar och är med om!
    Ingen semester? Bra.....för jag har sålt hälften av skyltarna. ;o)
    Ha det gott!

    SvaraRadera