Banner

Banner

tisdag 8 maj 2012

Rakubränning



Våren är rakubränningens tid och nu är det dags igen! Måndagen den 14 maj kl. 10.00 sätter jag på gasen till min ugn och häller upp spånet i baljan.

Både yr.no och klart.se visar på fint väder vilket gör rakubränningen betydligt roligare och enklare men det finns fler saker som förgyller just denna rakubränning; jag ska göra det tillsammans med en kollega i lersvängen: Lena Hagsten.



Vi har faktiskt aldrig träffats förut, så vitt jag vet, men jag har hört talas om henne, sett hennes snygga hemsida och trevliga blogg och konverserat en del via de moderna kanaler som internet erbjuder.

Hur som helst, om du tycker att det skulle vara spännande att se hur rakubränning går till så är du välkommen hit måndagen den 14 maj mellan 10-13. Det är mycket möjligt, till och med troligt, att vi håller på längre än så men jag skriver 13 så att ingen kommer för sent. Kom en kvart, stanna en timma eller gör hur du vill! Du kommer i vilket fall som helst att få se något väldigt spännande och lukta lägereld när du går hem.



Jag vet, det är en skitdum tid för alla som arbetar men nästa gång bränner jag raku en helg eller kväll. Jag lovar!

Jag kommer att bränna en del av de saker som jag senare (förhoppningsvis) ska sälja på Tysslingedagen den 17 maj och så blir det några prover inför utställningen Tantverk - objekt för en guldkantad tillvaro.




3 kommentarer:

  1. Ja vi kör ändå! Det är så bra för det är min lediga dag från jobbet. Vi får hoppas att det ändrar sig annars får det gå ändå. Jag ska skröjbränna imorgon :) vi kan höras och stämma av lite i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser prognosen bättre ut igen! Håll tummarna annars flyttar vi in i carporten - inga problem! Vi hörs.

      Radera
  2. Det låter spännande. Det kanske vore läge för en utflykt.

    SvaraRadera