Banner

Banner

lördag 12 maj 2012

Mycket vatten hann flyta...

Tog en paus från leran och grävde ner mig i studier i tre dagar. Näsan över böckerna och fingrarna över tangenterna. Det gäller att hålla sig ajour med samtida forskning. Eftersom genus, queerteorier och normkritik ligger mig varmt om hjärtat så körde jag en distanskurs. Nu återstår att se vad de tycker om mina uppgifter.

Studieångest eller inte, under dessa tre dagar hann det även hända en hel del annat. Alla frön, lökar och potatisknölar är i jorden, de första betongplattorna är befriade från sina formar och lagda på plats, mitt löv har fått namnetikett under röriga omständigheter och några nya formar från Le Creuset har gjort sig hemmastadda i Getingedalen.

Prima pärer!

Rödbetor, sallad, dill...

Vitlöken satte vi redan i höstas

Ja men så snyggt!

Karameller från Le Creuset


Jag fick ett mail från Tysslingedagen där de skrev att mina bilder finns med i deras bildspel på förstasidan. Hoppas att det bidrar till att det blir folkstorm på station 38 på torsdag.

Jag har även fått lite trevlig information gällande vernissagen på Liljevalchs den 6 juni. Det är fri entré för alla under den dagen och öppettiderna är förlängda, klockan 11-20 står dörrarna öppna på Djurgården. Det är som upplagt för en lunch på Blå Porten. Hoppas att de har champagne.

Dessutom kommer det att vara kul aktiviteter med festlig inramning både inne och utanför konsthallen. Undrar vad det kan vara?

Och den finfina invigningen klockan 14.00 kommer jag definitivt inte att missa. Jag hoppas att så många som möjligt tar sig till Liljevalchs den dagen, inte bara för att träffa mig utan för att se all hemslöjd och den spretiga utställningen Ser du löven för alla träd? Jag här ännu inte bestämt mig för vilken tid jag kommer att vara där, om det blir en timma före eller efter invigningen, men det återkommer jag om.

Jag har kommit till en punkt i min karriär där jag tyvärr måste höja priserna. På mina produkter har jag i princip aldrig höjt priserna förut så det är befogat. Mina saker är inte längre bara lite billigare än alla andras, nu ligger jag korkat långt efter. Mina kurser ökade jag priset på vid årsskiftet men det var en blygsam höjning så jag kanske måste höja även kursavgifterna. Eller också väntar jag med det till 1 januari 2013. Such is life folks.

Vädret verkar inte kunna bestämma sig inför måndagens rakubränning men som jag ser fram emot detta. Uj uj uj vad roligt det ska bli!

Nipperaskar på tork i väntan på rakubränning

Japanska fat, även dessa på tork i väntan på rakubrännning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar