Banner

Banner

söndag 4 mars 2012

Sponsrar Tysslingedagen

Tysslingedagen. Detta välbesökta och trevliga evenemang. Kulturrunda i gamla Tysslinge kommundel. Som jag gillade att åka runt bland stationerna. Förföras och förfasas. Som jag önskade att jag bodde i gamla Tysslinge kommundel. Ville liksom vara en del av denna kulturorgie.

Men så mötte jag plötsligt rätt person. Detta tack vare att jag deltog på en mindre marknad. Ibland är det inte pengarna som räknas. Han bjöd in mig till Kilsbergens hembygdsförening och deras station på Tysslingedagen. De behövde lite förnyelse och jag bodde faktiskt i den bygd som föreningens intressen kretsade runt. Yepp.

2011 var jag med på Tysslingedagen för första gången och det var skittrevligt. Så klart, man missar ju alla andra stationer, men det kändes ändå så rätt. Kilsbergens hembygdsförening har sin gård i Nytorp. Nytorp ligger inte direkt mitt i smeten och har kanske inte Tysslingedagens högsta besökarantal men det är ändå tillräckligt och det var en hoper köpstarka och härliga människor jag fick träffa. Och beställningsvågen efter Tysslingedagen var anmärkningsvärd.

I år är jag med igen. Den 17 maj klockan 10-18. Så klart. I år är jag dessutom sponsor. Jag har blivit sponsor. Mot femhundra spänn ska mitt namn finnas med i Tysslingedagens program, på deras hemsida och i diverse bildspel. Coolt.

Jag förknippas gärna med kulturorgier.

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag du gjorde rätt i. Ser snyggt och proffsigt ut!

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör det. TACK! Hoppas att det ger något också...

    SvaraRadera