Banner

Banner

måndag 12 mars 2012

Getingedalen från sin bästa sida

Det har väl inte undgått någon. Och det har även drabbat Getingedalen. Våren är här och det är enormt skönt. Jag instämmer i sverigekören och blir lika klyschigt lycklig som alla andra. Jajamensan. Jag står på handelsträdgården redan tio minuter innan de öppnar för att köpa mina tusenskönor och penséer. Same same...

Helt plötsligt ser jag mitt hem med nya ögon. Ljuset lägger sig som en lyckad make up över bostaden och jag vill plötsligt ta en massa bilder. Men jag gör även inte lika angenämna upptäckter; ett lager damm, lite spindelväv och skitiga fönster...

Men det glömmer jag snabbt för det är så vansinnigt roligt med Instagram. Den där lattjolajbanappen som trollar bort damm och förändrar bilderna till... vad man vill. Glömmer tid och rum gör man hur som helst.


Tar in körsbärskvistar och väntar på blommor

Turkost glas och en spelkortsblandare från HiHo Market




8 kommentarer:

  1. Fantastiskt. Var är dammet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instagram är fantastiskt! Trollar fram det snygga och trollar bort det fula!

      Radera
  2. Jättefina bilder!!! Vi hade en likadan helg då solen värmen och fåglarna kom tillbaka. Kändes som världens tyngd lyfts från axlarna. Här ska banne mig planteras buskar! Watch out!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du också drabbats? Visst är det skönt? Vad blir det för buskar och var ska ni sätta dem? TACK! Jag ska hälsa Instagram. ;-)

      Radera
  3. Gillar också instagram, blev inspirerad av dina bilder här, så nu ska jag testa lite mer med mina kamelior som jag lägger ut på bloggen nu i veckan.

    ..och tack för påminnelsen och tipset om trädgårdsmässa i Örebro, och nu ska jag lägga in Tusen trädgårdar i min långa lista..jag uppdaterar hela tiden.

    Hej svejs
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar din lista Ann! En superb sammanställning över trädgårdsfrosseri i landet. Tack! Och du... instagram är Da Shit! ;-)

      Radera
  4. Vad fint du fotat...vad du kan! Du har ögat på skaft!
    Jasså, du kvittrar där uppe i dalen! Förresten....hur kan en dal vara uppe..? Hmm...klurigt ;o))
    Bloggmarknad.....njaee, det blir nog ingen i år. Men om det skulle bli det tänker jag pricka in den samtidigt som ljusstråk, för då är folk ute och far på vägarna. Är du ledig då?
    Ha det!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kicki! Ja vi är dalen uppe bland bergen... Först går det upp, upp, upp och sen hamnar man i radioskugga och då vet man att man är hemma. Jag vet inte vilket datum det är Ljusstråk. Men det vet kanske du..? Smart att ha det samtidigt. Kram!

      Radera