Banner

Banner

tisdag 21 oktober 2014

Shopping På Landet - jul

I våras provade vi ett nytt koncept i min bygd. Vi är ganska många småentreprenörer med hantverk, inredning, café och butik så vi slog ihop oss och skapade Shopping På Landet. Genom idogt marknadsförande på sociala medier så lockade vi nya kunder till bygden och varandra. Mycket lyckat.

Sen var frågan om vi skulle göra om det. Jo då, det ville vi allt. Våren 2015 kommer vi åter med tre öppna lördagar. Fast skulle vi inte göra något redan till jul? Nja, sa jag. Mest för att jag visste att hösten 2014 skulle bli tuff redan som den såg ut. Jag lät mig dock övertalas och nu blir det Shopping På Landet - jul i Närkes Kil.

Så vitt vi vet är det den enda åka-runt-julmarknaden som finns och huruvida det är topp eller botten har vi ingen aning om. Andra åka-runt-evenemang brukar vara väldigt poppis så vi testar.

Inte nog med att alla deltagare i Shopping På Landet - jul har öppet i sina butiker och caféer - vi drar på lite extra med julmarknad, gästförsäljare, granris, bjällerklang, Bing Crosby, glöggdoft och glitter. Vi går all in och hoppas att besökarna väljer just oss! Det är ju inte den enda julmarknaden den här dagen, nej konkurrensen är stor. Men vi är nog mest spännande.

Här hittar du Shopping På Landets hemsida där du kan läsa mer om butikerna. Följ oss gärna på facebook för färska uppdateringar.

Välkommen på Shopping På Landet - jul!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar