Banner

Banner

fredag 17 januari 2014

Öppet!

I helgen har jag öppet! Den 18-19 januari är det öppet klockan 10-16 i krukmakeriet och butiken. Jag har en drejelev hela helgen men jag kan utan problem ta emot kunder och andra nyfikna besökare.

Superdupernystädat. Och rensat. Äntligen.

Från och med nu har jag även öppet varje onsdag klockan 15-19! Jag drömde och hoppades (och fixade lite) och till slut gick det att ordna. Jag är helt övertygad om att en regelbunden öppettid är mycket mera lönsamt än motsatsen. Dessutom har jag förstås sneglat på alla andra gårdsbutiker i området så att våra öppettider överensstämmer. Det är ju ingen vits med att sitta här och envisas med måndagsöppet när alla andra har öppet andra dagar.

Sloppy Spring Pot

Det drejas krukor till våren och blandas pastellglasyrer för fulla muggar. Innan bränning ser de åtminstone lovande ut. Efter bränning kan det vara tvärtom tyvärr. Men nu har jag bestämt mig. Det ska finnas lite pasteller i Getingedalen i vår så om de blir trista är det väl bara att blanda nytt. Skam den som ger sig.

Snyggast innan bränning?

Högerspalten här på bloggen innehåller en himla massa matnyttig information så spana in den om du vill ha koll på läget!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar