Banner

Banner

fredag 27 december 2013

God fortsättning!

Snart börjar 2014. Ingen rast, ingen ro. Jag håller som bäst på att avsluta bokföringen för 2013 vilket egentligen är rena rama plågan. Det är inte därför man startar eget. Tur att det positiva överväger.


Annars ägnar jag tiden åt att boka in kurser. Kalenderns helger och kvällar fylls så sakteliga på av kursbokningar. Mycket angenämt. För att även i fortsättningen hinna med mitt eget skapande, utvecklande av nya former, blandande av spännande glasyrer, säljande av pottor och letande efter nya projekt så kommer jag att jobba ännu mindre på skolan. Nästan ingenting alls känns det som.


Efter lite trasslande så fick jag en ny kortläsare som funkar finemang! Puh! Sedan jag började med kortläsare så har min försäljning ökat och det känns dessutom som ett måste i en värld som blir allt mer kontantlös. Förutom det lilla trasslet i samband med att kortläsare 1 gick sönder så är iZettle en riktigt bra grej.


Min roll som keramikledare på Medborgarskolan kommer också att öka 2014. Jag tycker att det är ett roligt komplement till det egna skapandet, jag får nyttja mina pedagogiska färdigheter och det är alltid spännande att möta keramikälskare på andra plan än sitt eget. Här kan du söka mina kurser.


Det är roligt att vi har blivit så många småbutiker i samma bygd. Alla har ungefär samma profil; det är hantverk, inredning och café i lantlig miljö. Dessutom drivs de oftast av kvinnor och alla har satsat på ungefär samma öppettider vilket förenklar saker och ting. Nu finns det ännu större anledning att göra en utflykt till området mellan Eker och Lockenkil. Och till mig.


Jag hoppas kunna ansluta mig till åtminstone en av öppetdagarna nästa år. Det är skönt att kunna ha en fast dag och tid i veckan, jag tror det är enklare att få kunder då.

De som härjar i detta område, förutom jag, är:
Broby Unikt
Lantliga Gården
Blå Bergens Lilla Spa & Gårdsbutik
Linnea Eriksdotter Silversmide
Min Skattkammare

Vill man åka bara en liten bit till så finns även Smultrongården och Kvarnboden.

Än så länge är det stängt hos mig. Jag storstädar, rensar och gör en mindre omorganisation i verksta'n. Lördagen den 18 januari drar jag igång med årets första kurs och i samband med det kommer jag också att ha öppet. Fast egentligen har jag alltid öppet. Bara jag är hemma. Kontakta mig via facebook, telefon eller mail så öppnar jag gärna!

Vi ses 2014.

1 kommentar:

  1. Det låter bra med en öppetdag i veckan. De som är intresserade anpassar sig efter det. Några har ju frågat om dig här och undrat.
    Tänk alltså....vilken metropol vi blivit! Marieberg, se upp! ;)))
    Kram Kicki

    SvaraRadera