Banner

Banner

söndag 20 oktober 2013

Duktiga kursdeltagare

Igår hade jag min sista kurs för hösten. Kan sammanfatta kurshösten som mycket lyckad. Det har skapats en väldig massa fina saker och det är en stor mängd deltagare som har gått nöjda härifrån.

Jag har ännu inte bestämt vilka datum som blir kurshelger från och med januari men så fort det är beslutat så kommer jag att börja boka in alla föranmälningar som har kommit in och den listan är ganska lång - mycket roligt! 2014 känns tryggat och det är ganska stor variation på kursernas innehåll.

Livet är dock inte bara en enda lång lyckokavalkad. Just nu står jag utan ugn eftersom mina element är helt utslitna och leveransen av nya är långsam. Här står jag med fem obrända kurser och det innebär inte bara hög stressfaktor utan också platsbrist. Men det finns absolut ingenting jag kan göra åt saken så det är bara att gilla läget, ta tillfället i akt och göra annat.

När vi ändå är inne på tråkigheter så vill jag nämna besvikelsen över hur dåligt min kortläsare fungerar. När jag annonserar att här kan du betala med kort så vill jag också hålla vad jag lovar men det gör jag inte. Problemet är inte kortläsaren utan täckningen i Getingedalen. Här finns det dock något jag kan göra så jag ska försöka ta tag i det nu när jag inte kan använda ugnen. WiFi!

Nåväl, här kommer några riktigt snygga grejer som har skapats i Getingedalen under hösten. Och det är inte av mig utan av några duktiga kursdeltagare!

Och kom ihåg Den Blå Tråden! Den självklara utflykten i höstmörkret den 9 november!

 Kavlad ljuslykta

Kavlad minikruka med mönster från timjankvist

Nyckelbrickor

Kavlat fat med prickmönster på kanten 

Skulpterad avocado

Inspirationen till flera av sakerna är hämtad ur en kalasbra bok skriven av Frida Anthin Broberg på FaB Keramik i Rönne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar