Banner

Banner

måndag 4 februari 2013

Det går bra nu

Just nu går det bra. Och det är ju bara att suga åt sig. För ibland går det skitdåligt istället men då kan man leva på ångorna från de goda tiderna.

2013 är i skrivande stund ett fullbokat år. Det finns en lucka i höst men efterfrågan på kurser är ganska stor så jag är optimist.

Den sista pusselbiten föll på plats i fredags. Eller kanske idag, det beror på hur det utvecklas. I fredags kom bekräftelsen på att jag får ställa ut en sommarvecka i Wadköping. Ni vet Wadköping, Örebros största turistghetto. Jag tyckte att det var mycket besökare där i november så då lär juli vara crowded.

Av den anledningen tänker jag vara en taktiskt affärskvinna istället för en pretentiös konstnär. Det blir mer av det lättsålda än det svårtillgängliga. Högvis med spillkummar, muggar och ljusstakar men även några installationer. Och kortläsaren i högsta hugg.



Samtidigt som detta sker så ställer jag ut på Galleri Svanen. Tack och lov måste jag inte vara på båda ställena personligen. Utställningen på Svanen pågår dessutom i fem veckor. Den 13 juni är det pressvisning och den 15 juni är det vernissage. Pressvisning ger en god eftersmak när man har tagit ordet i munnen.

På Svanen kommer jag att visa Tantverk, delvis modifierad men i stort sett intakt. Jag tror att Svanen under sommaren har en helt annan publik än Wadköping i november så Tantverk tål att visas upp igen.

Från utställningen Tantverk


Och inte nog med detta. Jag blev utvald som en av Nerikes Allehandas nya trädgårdsbloggare. Imorgon ska jag på möte angående detta. Då blir det till att hålla två bloggar i luften men det känns som ett angenämt icke-problem. Och de här pelargonerna står i tjusiga krukor från Getingedalen...

Idag har jag varit och tittat på en öppen spis på en konferensanläggning. De vill ha kopior av denna som ljuslyktor. Vi får se vad jag kan åstadkomma. Och vi får se om de blir nöjda och vill betala.

Därmed är 2013 späckat. Det går inte att klämma in en enda kurs eller ett enda uppdrag utöver det redan bokade. Då får jag ingen fritid och kanske inte någon glad sambo heller.

Nån som känner igen denna?

11 kommentarer:

  1. Men vad roligt Kajsa! Härliga tider! Bra bra bra. Kanske måste jag börja läsa NA dårå. Den där öppna spisen var ju sjukt snygg. Kram påre!

    SvaraRadera
  2. Ja valdigt snygg kamin. Kommer vara ursnygg som ljuslykta. Tricky verkar det som. Men den ar lite abstrakt sa sa du kan sakert ha himla kul med konstruktionen. Det ar val tur da att vi har ett litet break planerat i juni!!!! Later som det kommer behovas. Idag ska jag ga och intervjua for en period skrackis. VIll HAAAAAA!!!! Wish me luck!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuslyktan kommer att bli enklare i sitt utförande än the real thing. Tack och lov... Och junibreaket kommer perfekt! Så klart så ska ha jobbet! Lyckospark!!

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, ja det känns skitkul så klart. Fast nu måste jag ut och skotta undan de 10 cm snö som har fallit. Sen ska jag glädjas vidare.

      Radera
  4. Vilken sprutt du har Kajsa! :o)
    Den lyktan ska bli spännande att se.....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur länge sprutten räcker... Men jag är duktig på att pricka in fritid i kalendern så jag tror att jag håller hela vägen. Ja jag är också väldigt nyfiken på lyktan...

      Radera
  5. Så kul med alla utställningar och uppdrag! Det måste vi försöka pricka in. Galleri Svanen är ju nästgårds... Och trädgårdsbloggare i NA också - Grattis!

    Kan det vara i Ånnaboda som den där öppna spisen finns? Det var väldigt länge sedan jag var inne i huvudbyggnaden där. Men det skulle kunna vara där...

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tio poäng till Tiger!! Och tack för gratulationerna!

      Radera
  6. Det går bra nu kompis! Kul! Gratulerar till ditt flow :)

    SvaraRadera