Banner

Banner

onsdag 21 mars 2012

Ett steg i taget

Sakta men säkert tar jag mig framåt. Precis som våren. Den första ugnen med färdiga muggar har gått i natt och spänningen är olidlig. Eller inte. För jag gjorde prover innan. I ett sånt här projekt är inte överraskningar välkomna.

Och jag har börjat med Roliga Listan. Mellan bränningarna kan man inte gör så mycket annat. På Roliga Listan står även beställningar men all drejning utom muggar känns rolig just nu.

Dessutom drullar det in kunder då och då. Kunder som unnar sig, som handlar och som kommer tillbaka. Det är som på marknader. Det tar tid. Man kan behöva stå på samma marknad flera år i rad innan det börjar ta sig. Första året tittar folk. Andra året känner de igen mig. Tredje året känns jag trygg, då handlar man.

Därför kanske man inte ska dissa vissa ställen efter första gången. Och det är jättebra att ha i bakhuvudet när man trampar in på nya marker.

Skam den som ger sig. Prövning ger tålamod. Eller något annat lämpligt talesätt.

Provkoppen behåller jag själv


Stämplar namnen med fiffigt stämpelset från Panduro och stämpeldyna
med underglasyrfärg från Minnesota Clay. Tack Saga för tipset!


Personliga muggar på jobbet


På Roliga Listan: Fler soppskålar till Paddal


Inga lejon i Paddal


Körsbär verkar inte ha bråttom


6 kommentarer:

  1. Men oj vad snygga kopparna blev - och att stämpla på namnen var ju lysande! Är alla koppar klara nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men tack du! Stämpla namnen var helt klart en vinnare. Nu är alla koppar klara men det återstår ett par ugnar innan alla är brända. Måste in till stan och köpa kartonger så att jag kan leverera ståndsmässigt. Fira ska jag göra i New York om två veckor. :-)

      Radera
  2. Ser kanon ut. Om och om igen. Längtar efter att få besöka din butik. Var länge sen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käraste du. Det finns inte så mycket att se längre i butiken. Jobbar mest på beställning och sen till specifika tillfällen. Butiken funkar mera som ett show room. Fast jag gillar inte det ordet. Vill förstås hitta något svenskt och eget. :-) KRAM!

      Radera
  3. Fina muggar, fin blogg ... Smart med stämplar :) tänkte komma och titta hos dig någon dag. Hälsningar lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Det gläder mig att du gillar muggar och blogg. Roligt med en ny bekantskap i samma kladdiga bransch. Du är varmt välkommen hit! Kolla mina öppettider ELLER hör av dig så kan vi komma överens om en tid. Såg att du var intresserad av raku. Jag kommer att skriva tydligt på hemsida/blogg/facebook när det är dags men jag kan även skriva på din blogg. Se till att ha några skröjade grejer i beredskap som du kan ta med. Gärna med mycket chamotte. Jag var inne och kollade din blogg och hemsida och jag har hört talas om dig via Berka. Dessutom bor du på samma gata som goda vänner till mig - Medings! Väl mött och på återhörande!

      Radera