Banner

Banner

måndag 27 februari 2012

Ser du löven för alla träd?

Så var då äntligen lövet inlämnat! I höstas fick jag nys om det spännande projektet Ser du löven för alla träd? Konsthantverkare och hemslöjdare runt om i landet skulle få bidra med 2000 löv till en jubileumsutställning på Liljevalchs sommaren 2012. Jag var snabb att anmäla mig. Det är klart jag vill passa på att visa upp mig i den finare salongerna när tillfälle ges. Dessutom ska löven auktioneras ut och pengarna går till välgörande ändamål.

Igår blev allt klart och vi emballerade det sköra lövet med bubbelplast och frigolitchips i en suspekt låda och idag levererade jag det till hemslöjdskonsulenten. Sen firade jag med en semla.



Anledningen till att jag inte visar lövet i sin helhet beror på att jag ska föreläsa om processen med lövet i slutet av april. Till dess får ni hålla till godo med några detaljer...





Det blir kvällsskift i verksta'n även denna vecka. Muggarna ska bli klara. Tack och lov ser det bra ut på underhållningsfronten. Mando Diao är gästredaktörer i P3:s musikguiden måndag-torsdag så förhoppningarna om trevliga tongångar är stora.

6 kommentarer:

  1. Spännande att få se resultatet sen. Och lycka till med muggarna. Nu ligger bloggen som en favorit på mobilen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det ena och tack för det andra! Ser fram emot att se nya hemmet och stå på marknad med dig i framtiden!

      Radera
  2. Nämen...voav..Kajsa vad det där ser spännande ut! Du har använt läderremmar (ser det ut som) att binda ihop delarna. Det var verkligen orginellt och snyggt.... så långt man ser! Det ska bli intressant att se hela lövet sen.
    Fin blogg du gjort...gillar bilderna längst upp!
    Då ska jag lägga till dig som länk. Har några till som jag inte lagt till än....
    Lycka till med lövet!
    Ha det....våren kommer i veckan, det har de lovat! :o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kicki! Du är uppmärksam... Jag hoppas på lite vårsol på näsan i veckan. Första fräknarna kanske?

      Radera
  3. Jättespännande! Detaljerna ser verkligen lovande ut! Och håller med - mycket snygg blogg!

    säger Linda.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Tack du! Det är ju du som har lärt mig fota!

      Radera